Privatlivspolitik
Privatlivspoltik
Introduktion
Når du besøger vores website bliver der indsamlet oplysninger om dig, som bliver brugt til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at skabe mere værdi hos de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der bliver indsamlet oplysninger om dig, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af hjemmesiden. I de nedenstående afsnit har vi uddybet, hvad det er for informationer, der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Cookies
Hjemmesiden anvender "cookies", som er en tekstfil, der gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med formålet at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan dog ikke indeholde skadelig kode som fx. virus.
Det er muligt for dig at slette eller blokere for cookies. Det kan du gøre ved at følge denne vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du følger vejledningen og sletter eller blokerer cookies, så vil de annoncer du ser kun blive mindre relevante for dig, mens de vil optræde hyppigere. Du kan samtidig også risikere, at hjemmesiden ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, som du ikke kan få adgang til.
PERSONOPLYSNINGER
Vi beskytter dine personoplysninger. Behandlingen følger GDPR og dansk lov. Vi indsamler kun nødvendige data. Formål og hjemmel er tydeligt beskrevet. Dine data opbevares sikkert og fortroligt. Vi deler ikke uden lovligt grundlag eller samtykke. Du kan se, rette og slette dine oplysninger. Du kan trække samtykke tilbage når som helst. Kontakt os for spørgsmål eller klager. Datatilsynet kan kontaktes ved uenighed.
Generelt
Personoplysninger er alle former for informationer, som i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, så indsamler og behandler vi en række af sådanne informationer. Det sker f.eks. ved helt almindelige interaktioner på hjemmesiden som fx at du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i en konkurrence/undersøgelse, registrerer dig som ny bruger/abonnent eller ved øvrig brug af services eller køb via vores hjemmeside.
Vi indsamler og behandler typisk følgende slags oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på. I det omfang du selv giver eksplicit samtykke og selv indtaster informationerne, behandler vi desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det sker typisk i forbindelse med, at du opretter et login eller ved køb på siden.
Sikkerhed
Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere er relevant.
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have mest relevans for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere dig de services, du har efterspurgt, som fx at modtage nyhedsbreve. Derudover anvender vi oplysningerne til at optimere og forbedre vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Vi opbevarer oplysninger i det tidsrum, som er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige eller relevante. Perioden afhænger af, hvilken karakter oplysningen er og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at give en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang oplysningerne er kendt, og såfremt vi benytter os af tredjeparter. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om Cookies ovenfor. Oplysningerne bliver anvendt til målrettet annoncering.
Vi benytter derudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vegne af os og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.m. vil kun ske, hvis du selv giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig i et almindeligt format (dataportabilitet). Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysningerne anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til, at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: kontakt@roskildestrandjagt.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.
Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:
Roskilde Strandjagt Forening
Strandgade 16
4000 Roskilde
E-mail: kontakt@roskildestrandjagt.dk
Nøglebrik
Leje af nøglebrik til Roskilde Strandjagtforening
Som medlem kan du leje en personlig nøglebrik, der giver adgang til klubhuset hele året, alle ugens dage. Nøglebrikken er knyttet til dit medlemskab og må ikke udlånes eller kopieres. Adgangsretten kan ændres eller suspenderes ved misbrug eller restancer.
Sådan får du en nøglebrik
Henvend dig til bestyrelsen/klubhuset for udlevering. Ved udlevering betales et depositum samt evt. årlig leje. Kvittering udstedes, og du modtager vejledning i brug og sikkerhed.
Brug og ansvar
Du skal altid lukke og sikre døre og vinduer efter brug og vise hensyn til naboer og andre medlemmer. Eventuelle skader eller fejl meldes straks til bestyrelsen. Bortkommet eller defekt brik skal straks meldes; der kan opkræves gebyr for spærring og ny brik.
Udmeldelse og tilbagelevering
Ønsker du ikke længere at være medlem, skal nøglebrikken returneres uden unødigt ophold. Når brikken er modtaget og registreret, tilbagebetales depositummet til det kontonummer, du oplyser. Depositum refunderes ikke ved manglende eller beskadiget brik.
Kontakt
For udlevering, spørgsmål eller returnering: kontakt bestyrelsen.
Alkoholpolitik fra foreningen
Alkoholpolitik fra 1. januar 2026
En samlet bestyrelse har besluttet, at RSF fra 1. januar 2026 er en alkoholfri forening.
Det betyder, at der ikke må indtages eller medbringes alkohol i vores klubhus samt på arealet omkring, med
mindre andet er aftalt med bestyrelsen. I det nye år vil der derfor ikke være mulighed for at købe øl
i foreningen.
Politik-om-videoovervågning
For at bidrage til en højere grad af sikkerhed og tryghed for alle brugere af Foreningen, samt lokalområdet og naboer, anvendes der i begrænset omfang videoovervågning af udeområderne udenfor Foreningens lokaler.
- At skabe større sikkerhed for medlemmer og lokalområde ved at forebygge tyveri, og i tilfælde af tyveri kan skyldige identificeres.
- At bidrage til en større oplevelse af sikkerhed for henholdsvis medlemmer, i tilfælde af utilsigtede hændelser.
- Sikrer lokalerne for indbrud, tyveri, og brandstiftelse.
Monitorering og adgang til optagelser
Overvågningen bliver monitoreret af den ansvarlige Formand, såfremt der er behov for at se videoovervågningen igennem.
Kameraerne optager ikke lyd.
Optagelser gemmes i 30 dage, hvorefter de automatisk slettes i henhold til Tv-overvågningsloven.
- Det er alene Formanden, eller udvalgte bestyrelsesmedlemmer, der kan tilgå optagelserne, såfremt en hændelse kræver gennemsyn.
- Det er en cloud-lagring.
Sagsbehandling
Hvis et medlem/gæst har oplevet en situation, hvor optagelser kan være opklarende, skal følgende oplysninger indsendes skriftligt til Bestyrelsen:
- Tydelig angivelse af dato og tidsrum
- Hvad der er oplevet
- Hvilken skade man mener at have lidt
- Om andre personer er involveret, der kan belyse sagen
Hvis Bestyrelsen vurderer, at sagen skal anmeldes til relevante myndigheder, vil optagelsen blive udleveret.
Skal optagelsen gemmes længere end 30 dage uden anmeldelse, informeres alle brugere, som har været i lokalerne den dag. Optagelsen slettes, når sagsbehandlingen er afsluttet.